nedelja, 22. november 2015

Potečeno digitalno potrdilo v ponedeljek zjutraj [rešeno]


Danes zjutraj (23.11.2015) nam je potekel datum veljavnosti na digitalnem potrdilu za spletno stran, zato se je uporabnikom prikazalo varnostno opozorilo. Novo digitalno potrdilo je bilo nameščeno (08:12). Obvestilo, da bo potrdilo poteklo smo spregledali.

Tehnično ni bilo razlike v povezavi in strežnik v ozadju je deloval normalno.

Za nevšečnosti se vam res opravičujemo! Poskrbeli bomo da se kaj takega ne ponovi!


sreda, 18. november 2015

Priprave na davčne blagajne: na kaj morate misliti


Za več tisoč slovenskih podjetij, ki poslujejo z gotovino pomenijo davčne blagajne konkretno spremembo. Na spremembe pa se je dobro vsaj nekoliko pripraviti :) ...


Sam postopek izdajanja računov se ne bo bistveno spremenil. V programih Čebelca BIZ in MOBI boste račune kreirali na skoraj identičen način kot do sedaj. Ko boste račun izdali, bo program v ozadju poslal podatke računa na FURS in od FURS-a prejel kodo, ki se bo natisnila na računu.

To najbrž že poznate, zakon pa za seboj potegne še nekatere stvari, na katere boste morali biti pozorni.
  • Z 2016 boste morali začeti uporabljati program, ki zadostuje novim zahtevam (davčna blagajna)
  • Pridobiti boste morali namensko digitalno potrdilo.
  • Sprejeti boste morali interne akte podjetja, kjer boste določili prodajne lokacije in blagajne.
  • Tiskalnik, na katerega račune tiskate, mora podpirati eno od dovoljenih kod (QR, iso128, PDF174).
  • Številčenje (gotovinskih ali potencialno gotovinskih) računov bo od leta 2016 fiksno in strogo določeno.
  • Za neupoštevanje zgornjih zahtev so zagrožene kazni.

Kaj sploh je davčna blagajna?


Davčna blagajna je program, ki zadostuje zahtevam zakona o davčnem potrjevanju računov. Takšna programa sta tudi Čebelca BIZ (spletni program) in Čebelca MOBI. Tako, da ob uporabi naših programov dodatnih "davčnih blagajn" ne potrebujete.

V Čebelci si boste lahko izbrali, ali naj bo funkcionalnost davčnih blagajn aktivirana ali ne. To pa je odvisno od tega, ali izdajate le negotovinske ali pa občasno oz. redno tudi gotovinske račune.

Da je nek program davčna blagajna mora: v realnem času pošiljati digitalno podpisane podatke o računu, lokaciji in prodajalcu na FURS; izračunati ZOI kodo, na računu prikazati ZOI in EOR kodo (to dobi od FURS-a); na račun natisniti QR kodo za preverjanje s telefonom; oštevilčiti kopije računov in si zapisati čas ustvarjanja kopij; beležiti spremembe na računih.

Namensko digitalno potrdilo


Ne gre za digitalno potrdilo, ki ga že imate (Sigenca, Poštarca). Pridobiti boste morali namensko digitalno potrdilo, ki je namenjeno le potrjevanju računov preko FURS-a. To potrdilo boste naročili preko strani e-davki.

Za dostop do e-davkov potrebujete svoje splošno digitalno potrdilo. Če ga nimate, ima dostop v vašem imenu najbrž vaš računovodski servis. V tem primeru vam lahko tudi namensko digitalno potrdilo priskrbijo oni.

Več informacij na strani FURS:

Namensko digitalno potrdilo si boste potem naložili v naš program in program ga bo uporabil za digitalno podpisovanje informacij, ki se pošiljajo na FURS.


Interni akti, lokacije in blagajne


Pred izdajanjem prvih računov boste morali določiti prodajne lokacije, blagajne in način številčenja. Te boste specificirali v internem aktu podjetja. Pred prvo prodajo pa je treba lokacijo tudi registrirati na FURS-u. Kar v primeru Čebelce naredite preprosto preko programa.

Če prodajate na terenu, na nestalni lokaciji, se za lokacijo šteje naprava na kateri prodajate.

Pri določanju fiksnih lokacij bo poleg naslova potrebno vpisati tudi katastersko številko in številko stavbe.


Tiskalniki


Če račune tiskate na POS tiskalnik (tiskalnik na termični trak npr. preko Čebelca MOBI), preverite pri dobavitelju, ali ta podpira katero od predvidenih črtnih kod. Najbolje je, če podpira QR kode.

Če boste račune tiskali na klasični A4 tiskalnik (npr. s Čebelco BIZ) podpora za kode ni problem, saj lahko ti tiskalniki natisnejo poljubno grafiko in bo QR koda v našem primeru že del PDF računa.


Številčenje


Številčenje računov je sedaj točno določeno in sicer je: 

OZNAKA_LOKACIJE-OZNAKA_BLAGAJNE-ZAPOREDNA_ŠT

Na primer:

TRG1-B1-1
TRG1-B1-2
TRG1-B1-3

S tem, da zaporedna številka ne sme vsebovati predhodnih ničel in da si morajo zaporedne številke strogo slediti. Vse vrste dokumentov (računi, dobropisi, avansni računi) bodo morali biti številčeni v istem zaporedju.

Kazni


Predvidene so visoke kazni, med drugim tudi v primeru, če ne določite internih aktov o lokacijah ter blagajnah in če so računi nepravilno oštevilčeni.


Posebni verziji naših programov za "privajanje" na davčne blagajne


Decembra  bomo pripravili posebni testni verziji naših programov. V njih ne bo možno izdajati pravih računov (na vsakem računu bo pisalo "TO JE TEST. RAČUN NI PRAVI").

Lahko pa si boste preizkusili celoten postopek, nastavitve, registriranje lokacij in izdajanje računov v okviru davčnih blagajn. Podatki se bodo pošiljali na testni FURS-ov strežnik, ki naj bi bil prav tako na voljo v decembru.

Praktično to pomeni, da bomo pripravili posebno verzijo mobilnega programa. To si bo lahko naložil vsak. Za spletne uporabnike pa bomo pripravili dodaten strežnik, kamor se bo prav tako lahko vsak (brezplačno) registriral.



sobota, 14. november 2015

Spremembe omejitev pri Čebelca Mini za nove uporabnike



Ugotavljamo, da bodo nove davčne blagajne pomenile občutno večjo obremenitev za naše strežnike in zaradi kompleksnosti tudi veliko več podpore uporabnikom.

Po tehtnem premisleku smo se zato odločili spremeniti omejitve pri brezplačnih paketih, saj želimo še naprej zagotavljati kvalitetno storitev in podporo vsem uporabnikom.


Za obstoječe uporabnike se ne spremeni NIČ

Obstoječim uporabnikom Mini paketov se ne bo nič spremenilo. Torej, če uporabljate Mini (ali Plus in boste kdaj šli na Mini), ostanete pri pogojih pod katerimi ste odprli svoj dostop. Tega smo se držali vedno do sedaj in se bomo tudi v naprej.

Da zmanjšamo tudi verjetnost za presenečenje še neobstoječim uporabnikom, pišemo to opozorilo že danes (14.11.2015), novi pogoji pa gredo v veljavo s 1. decembrom in bodo veljali le za uporabniške dostope ustvarjene od 1. decembra dalje.

Spremembe

Mini paket Čebelca BIZ Računi bo namesto 50 računov na mesec dostopom ustvarjenim po 1. decembru omogočal 25 računov na mesec.

Mini paket Čebelca MOBI/POS, bo namesto 100 računov na mesec dostopom ustvarjenim po 1. decembru omogočal 25 računov na mesec.

Mini paket Čebelca Skladišče bo nasmesto 50 različnih artiklov na seznamu omogočal 25 artiklov.


O davčnih blagajnah

Na opcijske davčne blagajne bodo nadgrajeni Mini in Plus dostopi pri Čebelca BIZ (spletni program) ter Mini in Plus dostopi pri Čebelca MOBI/POS (mobilni program). Nadgradnje bodo brezplačne in avtomatske kot vse nadgradnje pri našem programu do sedaj.

Več o davčnih blagajnah in o tem kako se pripraviti na davčne blagajne, bomo začeli pisati v drugi polovici novembra na našem blogu.



Ob tej priložnosti se zahvaljujemo vsem uporabnikom Čebelce za podporo in zaupanje. Če imate kakšno vprašanje, nas prosim kontaktirajte na: podpora@cebelca.biz