Kako nadgradite svoje namensko digitalno potrdilo

 Če uporabljate davčno blagajno, ste morali pred pričetkom uporabe pridobiti namensko digitalno potrdilo. Za pridobitev ste lahko zaprosili vaše računovodstvo ali pa vlogo našli in oddali na vaših e-davkih.

Po 5 letih takšno potrdilo poteče. Kar se tistim med vami, ki ste davčne blagajne začeli uporabljati ob njihovem pričetku, dogaja sedaj oz. se bo v naslednjem mesecu.

Govorimo o namenskem digitalnem potrdilu za davčno potrjevanje računov, kar ni sigenca, ki je vaše splošno digitalno potrdilo.


Prevzem novega digitalnega potrdila

Računovodki servis vam običajno pošlje PDF dokument s podatki in navodili za prevzem. PDF dokument odprete in v njem najdete referenčno številko, geslo za prevzem in namestitev potrdila ter povezavo do strani za prevzem.



V primeru, da povezave niste prejeli ali se je ne da klikniti, na google vpišite "taxca prevzem" in sledite prvemu zadetku.

Ko kliknete na povezavo, je velika verjetnost, da vas bo brskalnik opozoril, da stran ni varna. To javlja večina strani slovenske države, saj uporabljajo nacionalne certifikate, katerim brskalniki brez dodatnih nastavitev ne zaupajo.

V brskalniku (odvisno od brskalnika) kliknete dodatno, več možnosti ali "advanced" in potem na nadaljuj na stran.

Odpre vam obrazec, kjer vpišete referenčno številko in geslo iz PDF dokumenta ter sledite postopku. Ko se vam ponudi opcija za prenos (download), potrdilo shranite na svoj računalnik. Datoteke ne odpirajte. Če jo boste, se bo odprl čarovnik za uvoz potrdila v vas operacijski sistem, čemur to potrdilo ni namenjeno.

Ime datoteke s potrdilom je enako vaši davčni številki, sledi pomišljaj, zaporedna številka potrdila in končnica .p12. Datoteko običajno najdete v vaši mapi s prenosi. Lahko si jo prenesete na namizje oz. na lokacijo, kjer jo boste potem našli.

Torej prevzeli ste novo digitalno potrdilo. Postopek naprej je odvisen od tega ali uporabljate davčno blagajno na našem spletnem ali mobilnem programu.

Namestitev v primeru uporabe Čebelca BIZ (spletni program)

Če kot davčno blagajno uporabljate spletni program, se prijavite vanj in obiščete stran nastavitve zgoraj desno. Na strani kliknete modro povezavo davčne blagajne.

Pri polju namensko digitalno potrdilo kliknete odstrani digitalno potrdilo.
 

Spet se pokažeta polji za vnos datoteke digitalnega potrdila in gesla. Pri prvem prebrskate za zgoraj omenjano datoteko iz vašega računalnika, v polje z geslom pa vpišete prav tako zgoraj omenjeno geslo za prevzem in namestitev.

Namestitev v primeru uporabe Čebelca MOBI

Če uporabljate Čebelco MOBI, potem se prav tako prijavite v spletni program na račualniku, na katerega ste prenesli namensko digitalno potrdilo.
 
Potrdila ne prevzemajte na Android napravi, saj ga le-ta uvozi v sistem in do same datoteke ne boste mogli več priti.

Na računalniku se prijavite v spletni dostop Čebelca BIZ. Če imate izbranih več modulov po prijavi zgoraj levo kliknite mobi, da pridete na stran mobi modula.

Tu boste opazili moder okvirček, kamor z miško prenesete datoteko digitalnega potrdila iz vašega računalnika. 
 

Ko to storite, greste na Android napravo, kjer odprete Čebelco MOBI. Zgoraj desno kliknete 3 pike (menujska tipka) in izberete nastavitve programa ter na strani, ki se odpre zavihek PROGRAM.




Tu pri sekciji namensko digitalno potrdilo kliknete odstrani digitalno potrdilo in potem uvozi iz čebelca biz. Če je vse v redu, vas bo vprašalo za geslo potrdila. Vnesete geslo, ki ste ga prejeli poleg referenčne številke.

Če program javi, da niste povezani z Čebelca strežnikom, potem na prvi strani kliknite menujsko tipko (...) in Poveži dostop. Vpišete email in geslo vašega spletnega dostopa na www.cebelca.biz. Če tega sploh nimate, si ga lahko ustvarite na naši spletni strani preko rdeče tipke na prvi strani.


Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Novi modul za Beleženje delovnega časa

Čebelca.biz in davčne blagajne

Številčenje ob prehodu v leto 2023