7 možnih uporabniških napak pri uporabi davčnih blagajn

 Če uporabljate davčne blagajne, vas prosimo, da pri sebi preverite naslednjih 7 točk. S tem se lahko izognete težavam in celo morebitni kazni. 


1. Naziv in osebna davčna številka prodajalca

Preverite, če ste pri prodajalcu pravilno vnesli naziv in osebno davčno številko. Nekaj uporabnikov je tu vneslo kar naziv in davčno št. podjetja, kar je napačno.

Če račune izdaja več oseb, vnesete več prodajalcev. Naziv je lahko ime osebe, ki izdaja račune ali ime in priimek, lahko pa je tudi nek konsistenten interni naziv (npr. Prodajalec1). Naziv se prikaže na računu, osebna davčna št. pa se pošlje na FURS s podatki izdanega računa.

Čebelca MOBI:
 prodajalce urejate na tri pikice (zg.desno) > Nastavitve programa > PRODAJALCI > NOV VNOS. Vsak prodajalec potem izbere sebe, preden vstopi v Davčno blagajno.

Čebelca BIZ:  Pri spletnem programu greste na Nastavitve > Dostop ter vpišete podatke prodajalca na glavnem dostopu. Če je prodajalcev več, ustvarite za vsakega svoj dostop pod Dodatni dostopi. Vsak se potem prijavi s svojim e-mailom in geslom

2. Napisan in usklajen interni akt

Vsako podjetje, ki uporablja davčno blagajno, mora imeti napisan interni akt. To je navaden tekstovni dokument - napisan npr. v Word-u. Vzorce lahko najdete v tem članku .

Interni akt opiše prostore, blagajne in način številčenja, kot ga imate.

Pozorni bodite prosim na to, kaj piše v internem aktu o številčenju ob prehodu leta. Naši programi namreč nadaljujejo zaporedno številko skozi leta, zato imejte v aktu napisano tako.

Če dodate blagajno ali se kaj spremeni, morate interni akt osvežiti. Pomembno je, da imate interni akt že napisan, ko vas obišče inšpektor. 

3. Redno nadgrajevanje programa

Čebelca MOBI: Poskrbite, da imate vedno nadgrajen mobilni program. Naš program dobi izboljšave tudi večkrat na mesec. Včasih so med njimi tudi kritični popravki.

Večini uporabnikov se program nadgrajuje avtomatsko. Vendar bodite pozorni, da se tudi vam. Obstaja več razlogov, ki lahko povzročijo, da se vam program sam ne bo nadgradil. Npr. nimate pravilno nastavljene Trgovine Play, na napravi niste prijavljeni v svoj Google dostop, na napravi ni dovolj prostora, ni interneta, onemogočeno avtomatsko nadgrajevanje v nastavitvah, ...

Trenutna verzija programa dne 28.2.2024 je 2.18 . Če imate nižjo verzijo programa, pomeni da morate nujno ročno nadgraditi in poskrbeti, da se bo tudi v prihodnje nadgrajevalo. Verzijo programa vidite na dnu strani Nastavitve programa > Program.

Čebelca BIZ: Spletni program se vedno nadgrajuje sam in vam za to ni potrebno skrbeti.

4. Če niste zavezanec za DDV, mora biti pri artiklih vnešen DDV 0

Nekaj uporabnikov je pri artiklih ali storitvah vnašalo DDV 22% ali 9.5%, kljub temu, da niso zavezanci za DDV. V tem primeru je mišljeno, da za DDV vnesete 0%.

5. Če je račun izdan brez EOR, ga morate naknadno potrditi v 48 urah 

Račun, ki se ga ne da davčno potrditi ob izdaji, se izda brez EOR kode. ZOI in QR kodi sta še vedno na računu - EOR pa manjka. Takšen račun morate naknadno davčno potrditi v 48 urah. Račun s tem pridobi EOR kodo.

Čebelca MOBI:  Razlog, da se račun ne uspe davčno potrditi, je običajno slaba internet povezava (mobilni ali WIFI signal). Lahko bi bilo tudi nedelovanje strežnika FURS, a do tega skoraj nikoli ne pride.

Če internet ne deluje, program račun vseeno izda. Če ga ne uspe davčno potrditi, ga avtomatsko natisne brez EOR, vas pa zgoraj opozori, koliko imate računov brez EOR, da nanje ne pozabite. Ko pridete do boljšega interneta, te račune potrdite na Upravljanje. Računi, ki so izdani brez EOR, so na seznamu rdeče barve. Naknadno jih potrdite z dolgim pritiskom nanje.

Čebelca BIZ: Ker gre za spletni program, v vsakem primeru potrebujete delujoč internet, da ga uporabljate, zato samo potrjevanje ni težava.

6. Pravilen čas na računu

Na vsakem davčno potrjenem računu sta označena tudi datum in točen čas izdaje računa, zato bodite v izogib nepotrebnim kaznim pozorni na to, da boste imeli na svoji napravi vedno nastavljen pravilen čas v urah in minutah. 

7. Pravilen vnos poslovnega prostora

Če izdajate račune v pisarni ali v katerem drugem stacionarnem prostoru, izberite vrsto prostora Nepremični prostor. Št. katastr.občine in št. stavbe lahko najdete npr. v pogodbi o najemu ali nakupu napremičnine ali na spletni strani GURS-a. To vrsto prostora se izbere tudi v primeru spletne trgovine. Če boste imeli dilemo, kateri naslov navesti v tem primeru, si lahko več o tem preberete na tej povezavi

Če izdajate račune na terenu, izberite elektronska naprava. V tem primeru vaša naprava predstavlja prostor, ker se drugega prostora ne da opredeliti.

Premični poslovni prostor pa se, kot že ime pove, izbere, če izdajate račune v premičnem objektu (stojnica, avtomobil, kombi, kiosk, ipd.).

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Novi modul za Beleženje delovnega časa

Čebelca.biz in davčne blagajne

Številčenje ob prehodu v leto 2023