Objave

Predlog vodenja opravil (TODO)

Vsak od nas si je že kdaj zapisal seznam opravil, slavni TODO. In če ste takšen seznam dalj časa uporabljal, je velika verjetnost, da vaš seznam po nekaj tednih uporabe ni več najbolje odražal trenutne slike opravil. Namesto pomočnika slej kot prej postane breme, sidro iz preteklosti, ki nas vsaj nekoliko ovira pri organizaciji in opravljanju nalog v sedanjosti. Le redko naši načrti nepoškodovani preživijo srečanje z realnostjo. Seznam opravil se spreminja, nanj se dodaja, nekatera opravila odpadejo, nekatera dobijo višje prioritete, nekatera postanejo nepomembna, ali se le nekoliko spremenijo. Nekatera se združijo in druga razdelijo na pod-opravila. Napisati prvotni seznam opravil je osvobajujoče, a potem, usklajevati ta seznam opravil z realnostjo dan za dnem, predstavlja vedno  večji napor. Po drugi strani pa TODO sezname nujno potrebujemo . Saj je edina alternativa temu, da si trenutne načrte zapišemo v takšen ali drugačen seznam le ta, da si nosimo, osvežujemo in poz...

Posodobitve maj - junij 2019

Slika
Čas teče hitro, sprememb in popravkov od zadnje objave je bilo kar nekaj, a nismo uspeli pisati o njih. Tukaj so nekatere večje izboljšave zadnjih dveh mesecev. Bruto cene Spletni program lahko sedaj na računu (PDF) prikazuje tudi bruto cene (cene z DDV). To je posebej uporabno za podjetja, kjer so kupci fizične osebe , ker jim cena brez DDV ne pomeni dosti oz. jih lahko še moti. To nastavitev najdete na Nastavitve > Nastavitve dok. > Nastavi bruto ceno na rač. Pri končnih kupcih je je lahko tudi vnos neto cen nerodno opravilo. Pri tem vam je do sedaj nekoliko pomagalo naše preprosto orodje za preračun cen . Sedaj, če si tako nastavite, lahko neposredno pri kreiranju računa vnašate cene z DDV-jem . To si lahko nastavite na nivoju samih uporabnikov (oz. dodatnih dostopov). Npr. vaši določeni zaposleni delajo na veleprodaji in operirajo z neto cenami, drugi pa v maloprodaji in jim bolj prav pride vnos bruto cen . Konkrento nastavitev najdete na Nastavitvah do...

Sprememba pri opcijskem potrjevanju računov

Na vprašanjih in odgovorih o davčnih blagajnah na strani FURS se je 8.1. pojavilo novo vprašanje 315, ki spreminja pravila številčenja računov, v primeru, da na isti blagajni/napravi nekatere račune davčno potrjujete, druge pa ne. Odgovor 315 je tudi spremenil odgovor na vprašanje 165, ki je prvotno veljal glede tega. Sedaj si morajo davčno potrjeni računi v zaporedju slediti, če so vmes davčno nepotrjeni (negotovinski) računi pa se morajo ti številčiti v svoje (nepovezanem) zaporedju. Davčno potrjeni računi se bodo še naprej številčili kot do sedaj npr. P1-B1-1 . Davčno nepotrjeni računi pri opcijskem potrjevanju, pa se bodo številčili kot klasični, negotovinski računi. Npr 19-0001. Spremembo imamo pripravljeno, naslednje dni jo še temeljito stestiramo in konec tedna bo vpeljana na splet. Vam, uporabnikom ne bo treba spremeniti ničesar, tudi postopek potrjevanja računov se ne bo bistveno spremenil.

Številčenje ob prehodu leta v 2019

* Leto je spet naokoli. Želimo vam srečno in uspešno 2019! * Pri Čebelca BIZ imajo lahko številke dokumentov, kjer je to možno , poljubno obliko. Program predlaga naslednjo številko dokumenta na podlagi vaše zadnje številke, pri tem skuša slediti tudi vaši obliki številke dokumenta. Mobilni program in spletni program z davčno blagajno V primeru, da imate aktivirano davčno blagajno (številčenje v slogu P1-B1-1, P1-B1-2, ...) je oblika številke računa strogo predpisana z zakonom in mora biti takšna kot je. Razen nekakšnih "hekov" v tej številki ni prostora za letnico, kot je to običajno pri navadnih računih. Zato smo se leta 2017, v posvetovanju z več računovodstvi, odločili, da se pri aktivirani davčni blagajni zaporedna številka skozi leta nadaljuje . V nasprotnem primeru, bi vsako leto imeli iste številke računov, kar bi zelo povečalo verjetnost napak in nejasnosti. Tako pa je vsaka številka računa pri vas unikatna, kakor je to bilo od nekdaj mišljeno. To bi ...

Sprememba digitalnih potrdil na FURS strežnikih 10.11.2018

FURS bo 10.11.2018 zamenjal digitalno potrdilo njihovega strežnika za davčno potrjevanje računov. Zato se mora zamenjati tudi digitalno potrdilo pri programih, ki na strežnik pošiljajo podatke (davčnih blagajnah). Če uporabljate naš spletni program ( Čebelca BIZ ) vam ni treba storiti nič in stvari bodo delovale. Če uporabljate naš mobilni program ( Čebelca MOBI ) poskrbite, da se vam bo posodobil do 10.11.2018. Novo verzijo bomo na trgovini Play objavili danes (6.11.2018). Večini uporabnikov se mobilni program posodablja sam. Če se vam zaradi kateregakoli razloga ne, pojdite na Trgovino Play , v iskalniku poiščite Čebelca MOBI ter kliknite Posodobi . Samodejno posodabljanje Čebelca MOBI Kot tudi tokrat, je na splošno zelo priporočljivo, da imate nastavljeno avtomatsko posodabljanje mobilnega programa, saj je pomembno, da imate vedno nameščeno zadnjo verzijo programa. Če se vam program ne posodablja sam, preverite če: 1) ste prijavljeni v Trgovino Play in vam ta deluj...

Ukinitev TLS1.0 pri davčnih blagajnah

30. junija 2018 FURS ukinja varnostni protokol TLS1.0 pri svojih strežnikih za davčno potrjevanje računov (davčne blagajne). Uporabnikom davčne blagajne na spletnem programu ni potrebno storiti nič. Uporabnikom Čebelce MOBI z verzijo Android sistema 5.0 in višje prav tako ni treba storiti nič. Uporabnikom Čebelca MOBI z verzijo Androida med 4.1 in 5.0 morajo poskrbeti, da se jim program redno nadgrajuje. V naslednjih dneh pride nova nadgradnja programa. Uporabniki, ki imajo Android verzije pred 4.1 (To je Android 4.03 in 4.04 - starejših tudi naš program ne podpira) pa bi morali nadgraditi Android sistem ali preseliti program na novejšo Android napravo. V novi verziji programa, je tudi tipka s katero boste lahko preizkusili ali program deluje po novem protokolu že pred 30.6. (menujska tipka "..." > "Preizkus povezave s FURS" > "na testni FURS strežnik"). Če komu z verzijo 4.03 ali 4.04 nadgradnja naprave predstavlja finančni problem...

GDPR - delovna verzija pisnega dogovora

Že nekaj časa se pripravljamo na GDPR. V delu imamo tudi pisni dogovor o varstvu osebnih podatkov. Ta zajema del, kjer smo upravitelji osebnih podatkov mi, pa tudi del, kjer ste upravitelji vi (uporabniki), mi pa smo obdelovalec. V delovnem dokumentu so tudi nasveti, kako določene stvari glede GDPR rešite pri sebi. POPOLNOMA DELOVNO VERZIJO DOKUMENTA NAJDETE NA NASLEDNJI POVEZAVI: delovni dokument Delovno verzijo objavljamo zato, da lahko komentirate, dajete predloge ali vprašanja o tem ter tako čim bolje pokrijemo vse, kar bi lahko vi potrebovali. Zakon je zelo obširen, različni uporabniki, pa potrebujete različne stvari. Orodja za upravljanje z osebnimi podatki Pripravljamo tudi orodja v sklopu Čebelce BIZ, ki vam bodo poenostavila upravljanje z osebnimi podatki. Npr. prikaz in hiter izbris podatkov, ki jim je potekel čas veljavnosti. Da vam jih ne bo treba ročno iskati med podatki in brisati enega po enega. Čas veljavnosti za posamezne sklope podatkov si boste lahko nas...